Цветовете, цените и еволюцията на логата

Цветовете, цените и еволюцията на логата
IWS Цветовете, цените и еволюцията на логата корица

Как големите компании използват цветовете за да повиляят на Вашите емоции и защо някой от най-известните лога са безумно евтини.

Влиянието на цветовете

Цветовете са едно от най-мощните оръжия на дизайна. Чрез тях ние влияем по различен начин и помагаме на посланието да бъде по-добре разбрано. Предполагам, че ще ви бъде интересно и полезно да разберете повече за символиката на цветовете и емоциите, които предизвикват. Можете да използвате това в следващия си проект или да проверите какво изразява башия бранд или уебсайт.

ЧЕРВЕНОТО се асоциира с кръвта и огъня. Когато гледате червения цвят изпитвате желание за действие, емоция, страст, доверие, любов, агресия или сила.

ЛИЛАВО е цвета на лукса и величието. Този цвят предизвиква чувство на сила, очарование, носталгия, романтика.

И накрая идва ред на КАФЯВИЯ ЦВЯТ. Символ на майката земя, кафявия цвят говори за грижа, надеждност и сигурност.

СИНЬОТО се асоциира с дълбочината и непоклатимостта на океана и небето. То предизвиква у Вас комфорт, вяра, разбиране, увереност, доверие, спокойствие, яснота и консерватизъм. Определено се среща често при корпоративните комуникации и има защо.

ОРАНЖЕВОТО се свързва с радостта от изгрева и тропиците. Фанта е добър пример за много оранжево. Когато гледате оранжевия цвят, той Ви кара да се чуствате ентусиазирани, креативни, непоколебими. Оранжевия цвят стимулира умствената дейност.

ЖЪЛТИЯ ЦВЯТ е символ на енергията и радостта от слънцето. Когато гледате нещо жълто изпитвате наслада, прилив на енергия и се чуствате освежени. Ферари и МакДоналдс са избрали този цвят за своите лога.

ЧЕРНО. Символ на мистерия и нощта. Кара те да се чустваш сериозен, изискан и самоуверен. Tiffany & Co. и BlackBerry са избрали този цвят за техните лога.

ЗЕЛЕНО – хармонията на природата. Най-предпочитания цвят за релакс. Означава също и надежда, спокойствие, доверие, душевен мир. Според изискванията за здраве при работа с компютър, е добре на всеки час очите да си почиват като гледате надалече и зеленина.

РОЗОВОТО разбира се веднага се асоциира с жените. Куклите Барби са добър пример. Този цвят ще провокира у Вас чуство на любов, сладост, топлина, сексуалност и уязвимост.

67% от децата на възраст между 2 и 3 години могат да разпознаят логото на една търговска марка. При 8 годишните разпознаването е 100%.

Проучването е направено от Университета на Амстердам в Холандия. В него са участвали 234 деца на възраст от две до осем години. На децата се били покзвани само лога без текст.

Най-ценните брандове в света

Apple

Милиарда

Microsoft

Милиарда

Coca Cola

Милиарда

IBM

Милиарда

Цените на логата

IWS BBC Logo

Новото лого на BBC

1 800 000 $

Медийния гигант реши да направи това лого през 1997 за да изглежда по-добре на екран. За текста е използван Gill Sans – шрифта е дело на Ерик Гил, английски дизайнер на шрифтове, който е бил и ключов дизайнер на сградата на BBS през 1932.

IWS Pepsi logo

Новото лого на Pepsi

1 000 000 $

Слуховете са, че за да си оправдае разходите агенцията е подготвила 27 страници “Спираща дъха дизайн стратегия”, която обяснява създаването на новото лого с препратки към Да Винчи, Ин – Ян и Мобиус стрип. Близко до логото на Обама.

IWS London Olympics Logo

Лондон 2012

665 400 USD

Според неговия създател Улф Олинс логото показва “Качествата на Лондон като модерен и ръбест град”. За милионите критици обаче то по скоро е като куп блокове пред припадък. Разбира се носи му славата като едно от най-скъпите лога в света.

IWS Nike logo

Nike

35 $

Единия от основателите на марката предложил на студент по дизайн да направи графики и диаграми, и известния знак, след като разбрал че дизайнера няма пари да си купи бои. Когато видял логото Фил Найт не го харесал, но решил че ще “гради на него”.

IWS Twitter logo

Twitter

6 $

Туитър са купили птичката от библиотека за стокова фотография. Създадетялт на логото Саймън Оуксли казва, че е получил 6 долара за него. Професионалните щатски агенции взимат около 5000 долара за лого дизайн. Логото на туитър е създадено като пресичане на много кръгове.

IWS Google logo

Google

0 $

Първото лого на търсачката е създадено на безплатната графична програма GIMP от единият от оснвателите на Google, Сергей Брин. Той бил много щастлив от своето творение, не заради дизайна, а защото успял да го направи на GIMP, една трудна за работа програма.

IWS Apple first logo

Първото лого на Apple

Колко и да е невероятно, това е първото лого на най-голямата тех компания в света. Промоция на Исак Нютон ;)

Това лого е създадено от Роналд Уейн, един от съоснователите на компанията. Популярната картина с ябълката, Нютон и всичко произлизащо от това. По ръба на логото е текста на Уърдсуърт “Newton ‘A Mind Forever Voyaging Through Strange Seas of Thought Alone.”

Стив Джобс смятал че толкова сложно лого може да влияе зле на продажбите. През 80 компанията направила далеч по лесно за разпознаване лого, което всички добре знаем и досега.

Инфографика

С още интересна информация от света на логата. На английски език.

IWS Инфографика - Цветовете, цените и еволюцията на логата

0 Comments

Leave a Reply